Monday, November 19, 2012

Perkongsian,...

ASSALAMUALAIKUM!!!

Sebelum saya meneruskan coretan saya, saya mohon maaf andai coretan saya nanti akan  mengguris hati mana2 pihak,...


saya terpanggil unutk mengulas sedikit ttg isu memboikot barangan dari israel,
saya menyokong tindakan anda untuk memboikot barangan mereka bgi menyekat mereka mendapat dana untuk ketenteraan dan menunjukkan soladiriti anda bersama wrga islam GAZA tapi sedarkah anda terutama nye perempuan,...
anda berusaha berdoa, memboikot barangan y berkaitan dengan penjenayah tapi dalam masa y sama anda melanggar susila anda sebagai muslim...
berpakaian tidak menutup aurat, dedah bhgian tubuh sana sini, anda fikir ALLAH akan makbulkan ke doa anda tu??
fikir dan renungkan betul ke tindakan anda itu, anda bermohon untuk suadara islam y dalam perperangan membebaskan diri dari perperangan tapi anda sendiri ingkar akan suruhan ALLAH dalam perihal menutup aurat,..


lagi satu, xperlu la mencarut walaupn terlalu marah dengan perbuatan kejam YAHUDI LAKNATULLAH,..
lau anda mencarut, anda membuat dosa dalam masa sama mencari pahala,...
tinggikan sabar dari amarah,....


lagi satu, saya kerap terbaca komen2 dari sahabat2 saya,....

"nape xboikot facebook, nape boikot Mcd je, sedangkan facebook juga milik org kafir laknatullah"

ini jawapan saya bagi persoalan anda,..
kita memboikot bargn tersebut kerana ada nilai y terhasil dri produk mereka y menjana pada memerangi islam, tpi facebook kit leh jadikan sebagai medium penyampaian ttg keadaan saudara kita di sana, sbgai peringatan, sebaran, nasihat, malahan dakwah y boleh menegakkan islam menjadi y terkuat pada masa akan datang, jadikan lah medium ini sbgai perantara dalam menyampaikan kebaikan bukan keburukan,..
gunakan nye sebaik mungkin, dan bagi saudara seislam ku y berjantina perempuan, wanita, gadis jagalah aurat, tutuplah aurat mu, jagalah maruah mu, jgn smpai ia ternoda pada tempat y x sepatutnya,..
maruah kita jati diri kita,...

saya mohon maaf andai y marah,..
hanya mengingati,..

wallahua'llam,..
sekian,,.......


:)

No comments:

Post a Comment